close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בחגים אפשר לאכול בלי לסבול!

שמעון וגילה הלאגד תשרי, תשעד08/09/2013

בכל שנה, לפני חגי תשרי העמוסים באוכל, צריך להזכיר שאפשר להנות מהאכילה המרובה ועדיין להרגיש מלאי כוחות ושמחה רוחנית על השנה החדשה שמגיעה אלינו

תגיות:

בהחלט, כמו שכתבנו בכותרת, בחגים אפשר לאכול בלי לסבול!

עצות לאכילה נכונה בחגים
חשוב ביותר! מזונות גורמי חומצה ומזונות גורמי בסיס – כל מזון משפיע על רמת החומציות בגוף שהיא החיונית ביותר לתפקוד תקין של כל מערכות הגוף. הגוף צריף ושואף להיות מאוזן-בסיסי יותר ומזונות כמו בשר, עופות, מאכלים מתוקים, מעובדים, קפה, מוצרי חלב, יין וגם לחץ המאפיינים תקופה זו מפרים את האיזון ומאוד. לכן חובה לנסות לאזן את התפריט ולצרוך כמה שיותר מאכלים גורמי בסיס כמו ירקות בעיקר ירקות ירוקים, קטניות, נבטים, שקדים, פירות וירקות בשלים, קינואה,

כוסמת, אורז מלא.

אפשר ורצוי לשלב ולאכול בכל סעודה ירקות ולאכול יותר ירקות ופחות חלבון ביחס של 60% לירקות ומזונות מלאים לעומת 40% חלבון.

טיפ חשוב ביותר לאיזון חומצה ובסיס בגוף!
בכל בוקר כמשקה ראשון יש לשתות לימון אחד סחוט (כן,לימון הוא הכי בסיסי שיש) ולאחריו מים. לסובלים מקשיי עיכול ועצירות מומלץ להוסיף כף שמן זית/אורגנו.

למאמר מלא ומפורט על מזונות חומציים ובסיסיים לחצו כאן

לטבלת מזונות חומציים ובסיסיים לחצו כאן

הגבלת כמות המזון – אכילה מעל ומעבר לקיבולת הקיבה גורמת לעייפות, כבדות, צרבות, גזים ועוד. עובדה מדעית! תחושת השובע האמיתית מורגשת רק לאחר 20 דקות !. מפאת ריבוי המנות מומלץ לאכול מעט מכל מנה ולהשתדל לקחת פעם אחת מכל מנה ללא תוספת.

לעיסת המזון - הלעיסה היא שלב העיכול הראשוני. לעיסה איטית טובה ובנחת מביאה את המזון לקיבה מעוכל דיו ובכך מונעת צרבות וכיבים. לעיסה זו גם מאפשרת להרגיש את נקודת השובע הקיימת בקיבה ואחראית על שידור תחושת השובע האמיתית למוח.

אכילת ירקות בסעודות - הירקות עשירים בסיבים תזונתיים העוזרים לעיכול. שלבו אכילת ירקות מבושלים וסלטים חיים המכילים ירקות ירוקים וצמחי תבלין. מומלץ לתבל את הסלטים במעט שמן טוב כשמן זית ולהימנע משימוש במיונז ורטבים על בסיס מיונז שמוסיפים קלוריות רבות,שומן וכולסטרול.

צמצום כמויות המזון השמן - העדיפו בשר רזה במקום בשר שמן, אפייה במקום טיגון ושמן במקום מרגרינה. מומלץ (ואפשר!(לצמצם את כמות השמן גם במאכלים עצמם.

שתייה נכונה - שתייה בזמן הארוחה משבשת תהליכי עיכול וגורמת לצרבות, גזים ובעיות עיכול. מומלץ לא לשתות בזמן הארוחות אלא לפני הסעודה או אחריה. כמו כן מומלץ להימנע משתייה ממותקת המכילה קלוריות מיותרות וסוכרים ומגבירה את הרצון לשתות. שתו מים! והרבה!

אכילת פירות – פירות מתעכלים במהירות רבה לכן אכילת פירות בסוף ארוחה דשנה גורמת לתסיסת המזון בקיבה המתבטאת בגזים, צרבות ובעיות עיכול מומלץ לאכול פירות לפני הארוחות או כמה שעות אחרי.

הפרדת פחמימות וחלבונים – מומלץ ביותר לאנשים הסובלים מרגישות בקיבה ומבעיות עיכול. הפרדה זו מונעת בעיות עיכול רבות. איכלו בנפרד בכל סעודה פחמימות או חלבונים עם ירקות.

איזון רמת הסוכר בדם - סעודות החג מכילות הרבה סוכרים, חלקם סמויים וכן מזונות בעלי אינדקס גליקמי גבוה כדוגמת תפוח אדמה. לאיזון רמות הסוכר מומלץ לאכול דגים מהים צפוני כמו סלמון וטונה או לקחת תוסף מזון אומגה 3, שום טרי (מומלץ לשלב בסלטים), חילבה, ירקות ירוקים, אורז ודגנים מלאים, או תוסף מזון כרום פיקולונאט.

תנועה ופעילות – כל פעילות פיזית,אפילו מתונה כגון הליכה איטית תורמת לבריאות הגוף והנפש. ומאזנת את לחץ הדם, רמות הסוכר. מרגיעה ומשפרת את מצב הרוח. תתחילו לזוז!

מזונות על – לניקוי רעלים, תחושת שובע ותמיכה בתהליכי הרזייה (או לפחות שלא נשמין גם בחגים)
אצה כחולה ירוקה - לניקוי רעלים, תמיכה בתהליך הרזייה,מולטי ויטמין מושלם!

קראו עוד על האצה כחולה ירוקה כאן

אבקת קונג'אק – תורמת לתחושת שובע וגורמת לאכילה פחותה יותר

קראו עוד על אבקת הקונג'אק כאן

השילוב המשולם אצה כחולה וקונג'אק קראו כאן

מורינגה עץ הפלא – מולטי ויטמין מושלם מהטבע-לתחושת תשישות ,עייפות ודלקת פרקים

קראו עוד על המורינגה כאן

את מזונות העל אפשר להשיג באיכות מעולה ומחיר מיוחד ב"שמן טוב"

שילוב תוספי מזון ומזונות על בהתאם לצורך - ובהתייעצות עם מטפל מוסמך. אפשר גם להתקשר אלינו! הקפידו על המינון המומלץ בכל יום ועל תוספי מזון איכותיים.

פרוביוטיקה-משפרת ומפחיתה מאוד בעיות עיכול. מומלץ לרכוש מאיכות טובה ולהשתמש בכל סעודה.

אנזימי עיכול-עוזרים מאוד למתקשים בעיכול בשר .

ויטמין c מחזק את המערכת החיסונית, נותן כוח ואנרגיה,עוזר להתגבר על שינויים במזג האויר ותחושת הלחץ.

אומגה 3 –לקיחתה תורמת שיפור הזיכרון,קשב וריכוז ותפקודי המוח.

וטיפ אחרון....

אכילה נכונה גם בערב החג – למרות הטרדות והעיסוקים הרבים של ערב חג, כדאי להקפיד על פת שחרית וארוחת צהריים טובה. מצב של אי אכילה או אכילה מועטה במשך היום וסעודה כבדה מאוד בסופו מביאה לאכילת יתר, גורמת לבעיות עיכול ושינויים קיצוניים ברמות הסוכר בדם ושינויים קיצוניים ברמות הסוכר הגורמים לעצבנות ובעיות בריאותיות.

מאחלים לכם חגים של שמחה,הנאה וכמובן בריאות איתנה!
וכמובן –שנה טובה
שמעון וגילה הלאג –שמן טוב רפואה טבעית

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה